Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Για τα Σεμινάρια των Συντονιστών του Εκπαιδευτικού Έργου


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                                      Αίγινα ,  26/2/2019
ΝΗΣΙΩΝ  ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
                                                                                                                                      Α.Πρ. 23

             Για  τα Σεμινάρια  των  Συντονιστών  του Εκπαιδευτικού  Έργου

  Τους τελευταίους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους οι Συντονιστές του Εκπαιδευτικού Έργου (θεσμός που αντικατέστησε τους Σχολικούς Συμβούλους) βλέπουμε να έρχονται στα σχολεία προσκλήσεις για τη διεξαγωγή σεμιναρίων «επιμόρφωσης» που αφορούν τόσο θέματα της εκπαιδευτικής και διδακτικής πράξης όσο και την υλοποίηση στρατηγικού χαρακτήρα πλευρών της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που θεσμοθετήθηκαν από την κυβέρνηση με το νόμο 4547/18. Τέτοια σεμινάρια αφορούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης , την εφαρμογή δηλ. των κατευθύνσεων του Ο.Ο.Σ.Α / Ε.Ε για σχολείο της αγοράς χωρίς μορφωτικά δικαιώματα σε μαθητές και εργασιακά για εκπαιδευτικούς.
 Πρόκειται για μονοήμερα σεμινάρια , στα πλαίσια συρρικνωμένων δομών εκπαίδευσης , που κάνουν θεσμούς τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της λιτότητας και της απαξίωσης των μορφωτικών δικαιώματων και αποτελούν «άλλοθι» για την εδώ και χρόνια κατάργηση της επιμόρφωσης.  τον νόμο 4547/18 για την επιμόρφωση προβλέπεται ότι αυτή υλοποιείται στα πλαίσια των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού , δηλ. στις νέες αποκεντρωμένες δομές που θεσμοθέτησε πέρσι τον Ιούνιο το Υπουργείο Παιδείας.    
     Η επιμόρφωση στα πλαίσια των ΠΕ.ΚΕ. Σ
  Άρθρο 5 Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. … 6. Σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνιστάται Ολομέλεια, που αποτελείται από όλους τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του Κέντρου και είναι αρμόδια να αποφασίζει για: α) την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων
Ενώ και τα ΚΕΣΥ αναλαμβάνουν τέτοιες  συρρικνωμένες  μορφές μόρφωσης.
, γγ) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και Κ.Ε.Α., προς όφελος των μελών της σχολικής κοινότητας, 
  Άρθρο 7 Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ
   Με την εφαρμογή νεοφιλελεύθερων πολιτικών  στην εκπαίδευση σημαντικοί θεσμοί ,όπως τα Διδασκαλεία, καταργήθηκαν , η επιμόρφωση  συρρικνώθηκε και πέρασε κάτω από αυστηρό κρατικό και ιδεολογικό έλεγχο, μέσω των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Από την άλλη πλευρά, γιγαντώνεται η βιομηχανία των εμπορευματοποιημένων μεταπτυχιακών με τα οποία πουλιέται ελπίδα εργασίας προς το παρόν στους αναπληρωτές συναδέλφους μας και γιατί όχι ελπίδα επιβίωσης στην εργασία για τους μονίμους  σε λίγο καιρό. Έτσι παίρνουν το μήνυμα όλοι οι εκπαιδευτικοί ότι είσοδος και η διατήρηση της εργασίας τους είναι θέμα αγοράς  προσόντων, η επιμόρφωση ως δικαίωμα με ελεύθερη πρόσβαση σ΄αυτή απ’ όλους δεν υπάρχει.
   Τα νέα στελέχη εκπαίδευσης αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτκή πολιτική κυβέρνησης /Ο.Ο.Σ.Α /Ε.Ε  και στον τομέα της επιμόρφωσης  απευθύνοντας ερωτήματα προς τους Συλλόγους Διδασκόντων για το ποιες είναι οι ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών , γνωρίζοντας καλά ότι μονοήμερα σεμινάρια δεν μπορούν από τη φύση και τις προδιαγραφές του νόμου ν΄ανταποκριθούν σε μια τέτοια ανάγκη. Αυτό που στην ουσία ζητείται από εμάς είναι η συναίνεσή μας στους νέους θεσμούς συρρίκνωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων και η αποδοχή τους ως τετελεσμένα  γεγονότα.  Προσπαθούν να πείσουν τους εκπαιδευτικούς για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας , για τη λεγόμενη αποτίμηση του  εκπαιδευτικού έργου και προωθούν τη διάχυση της κουλτούρας αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό σώμα. Ταυτόχρονα,  η ευθύνη του κράτους για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μεταφέρεται στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς -ελλείψει πραγματικής,δωρεάν, δημόσιας  επιμόρφωσης- και συνδυαστικά με την επιδίωξη της εφαρμογής του προσοντολογίου, χτίζεται το νέο εργασιακό προφίλ με φάκελο ατομικών προσόντων/δεξιοτήτων για όσους μπορούν να πληρώσουν ή το προφίλ της ανεργίας.  
   Τα επιμορφωτικά σεμινάρια φυσικά αποτελούν ένα μόνο από τα κομμάτια του παζλ αναφορικά με τον ρόλο που έχει αναθέσει το Υπουργείο στους συντονιστές εκπαίδευσης. Στο πάζλ αυτό καθοριστικοί κρίκοι είναι το Προσοντολόγιο ,η αξιολόγηση ,  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας καθώς  και η καλλιέργεια της λεγόμενης κουλτούρας αξιολόγησης  που έχει σκοπό να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς για την αποδοχή του νεοφιλελεύθερου μοντέλου εκπαίδευσης. Όλα αυτά αποτελούν τους κρίκους ενός μηχανισμού καταστολής , ελέγχου και πειθάρχησης. Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και ο επιθεωρητισμός της εκπαίδευσης συνιστούν τους δύο κεντρικούς άξονες που θα προσπαθήσουν να επιβάλουν μέσω των Συντονιστών και σε κάθε περίπτωση, θα μας βρουν ξανά απέναντι!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
        Oυσιαστική επιμόρφωση με επαναλειτουργία των διδασκαλείων ενταγμένων στα Πανεπιστήμια  και τις αντίστοιχες  εκπαιδευτικές άδειες  στους εκπαιδευτικούς.
        Ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε ελληνικές και ξένες βιβλιοθήκες για κάθε σχολική μονάδα.
        Απαλλαγή από τα δίδακτρα για το σύνολο της εκπαιδευτικής διαδρομής των εκπαιδευτικών (διδακτορικά, μεταπτυχιακά)


    Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                        Η  ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                                                                           ΜΑΡΘΑ  ΚΙΤΣΑΝΤΑ