Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

Συμμετοχή του Συλλόγου στην πρωτοβουλία για κήρυξη αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης –αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                           Αίγινα , 3/11/2109                    
ΝΗΣΙΩΝ  ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ      
                                                                                                                                   Α.Πρ : 40
               
 Συμμετοχή του Συλλόγου στην πρωτοβουλία για κήρυξη αποχής  από κάθε διαδικασία αξιολόγησης –αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

      Ο Σύλλογος μας  με επανειλημμένες αποφάσεις των Γενικών του Συνελεύσεων τα τελευταία χρόνια  έχει ταχθεί υπέρ της διαδικασίας αποχής από κάθε διαδικασία  αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της  σχολικής μονάδας  και της λεγόμενης αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση.
     Γνωρίζουμε ότι οι διαδικασιες αυτές δεν είναι κάποιες ουδέτερες πολιτικά και ιδεολογικά επιλογές  που αποσκοπούν απλά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδιακσίας, όπως ισχυρίζονται οι υποστηρικτές τους δηλ. οι αστικές κυβερνήσεις  και οι υπερεθνικοί οργανισμοί του κεφαλαίου. (Ο.Ο.Σ.Α , Ε.Ε και Παγκόσμια Τράπεζα) Αντίθετα συνδέονται με βαθιά αντιδραστικές αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα που προτείνονται από αυτούς τους οργανισμούς , αλλαγές που έχουν τον χαρακτήρα καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και αποσκοπούν στην εμπορευματοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας , την ενίσχυση της ταξικής της λειτουργίας με την αναίρεση ιστορικά κατακτημένων μορφωτικών δικαιώμάτων της νεολαίας, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με την προώθηση των πιο ελαστικών μορφών εργασίας και την ιδεολογικοπολιτική και παιδαγωγική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.  Ο στόχος τους είναι ένα σχολείο που θα λειτουργεί ως εμπόρευμα και θα υπηρετεί την καπιταλιστική κερδοφορία. Οι αναδιαρθρώσεις που επιχειρήθηκαν τις δύο τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα είχαν κοινό  παρονομαστή τον στόχο του σχολείου της αγοράς και επιχειρήθηκαν κάτω από την καθοδήγηση της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας. Σ’ αυτό τον κοινό παρανομαστή κινήθηκε το «Νέο Σχολείο» της  Διαμαντοπούλου, το Π.Δ 152/13 του Αρβανιτόπουλου και ο νόμος 4547/18 που άνοιξε το δρόμο για την επαναφορά της αξιολόγησης.
   Η  λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας , προωθεί ένα μοντέλο σχολείου που καλείται να εμπορευματοποιήσει τη λειτουργία του, να βρεί δικούς του οικονομικούς πόρους συνεργαζόμενο με την αγορά και υποτασσόμενο στις απαιτήσεις της, διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της σχολικής γνώσης και των αναλυτικών προγραμμάτων σε εθνικό επίπεδο με τη διαμόρφωση τοπικών προγραμματων σπουδών και τη δημιουργία αυτόνομων σχολικών μονάδων που θ’ ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την απόκτηση κονδυλίων και την εύνοια των επιχειρήσεων. Ένα τέτοιο σχολείο δεν έχει σχέση με το μορφωτικό όραμα των εργαζομένων, είναι το σχολείο των δεξιοτήτων και των κατακερματισμέων γνώσεων για τις ανάγκες των επιχειρήσεων.
    Από την άλλη η ατομική αξιολόγηση επιδιώκει την πειθάρχηση του εκπαιδευτικού στη λειτουργία και τους στόχους αυτού του σχολείου , είναι διαδικασία αναίρεσης της παιδαγωγικής ελευθερίας και πολύπλευρης χειραγώγησης. Θέλουν έναν εκπαιδυτικό υποαμειβόμενο , χωρίς διακιώματα, μέσα στην εργασιακή ανασφάλεια , κάτω από την καθημερινή πίεση και τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης. Επιδίωκουν την εξατομίκευση, τον εξοντωτικό ανταγωνισμό για την εργασιακή επιβίωση, το πόλεμος  όλων ενάντια σε όλους.
   Γνωρίζουμε ότι η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ , στο δρόμο που άνοιξε η έκθεση του O.O.Σ.Α « Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα» και οι νομοι που θέσπισαν οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει να επαναλάβει την θεσμοθέτηση της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η μορφή που θα πάρει αυτή η διαδικασία και η τακτική που θ’ ακολουθηθεί δεν πρέπει να συντηρεί ψευδαισθήσεις για τις πραγματικές στοχεύσεις του όλου εγxειρήματος ούτε για το ρόλο της αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μια τυχόν προσπάθεια σύνδεσή της με την επιμόρφωση είναι απλά μια κίνηση τακτικής που απλά χρυσώνει το χάπι και προσπαθεί να καταστήσει τη διαδικασία αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα. Και σε μια τέτοια παγίδα δεν πρέπει να πέσει ο κόσμος της εκπαίδευσης.
     Η Δ.Ο.Ε οφείλει να στηρίξει τον αγώνα του κλάδου , εγκαταλείποντας την απαράδεκτη απόφαση της 88Ης Γενικής Συνέλευσης η οποία δεν είναι προϊόν πραγματικής πλειοψηφίας, καθώς δεν ήταν απόφαση γενικών συνελεύσεων της βάσης.

 Με βάση αυτές τις σκέψεις υποστηρίζουμε και συμμετέχουμε στην κοινή πρωτοβουλία των Συλλόγων «Σωκράτης» και Α’ Αθηνών.

                                 ΓΙΑ  ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                                                 ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΠΡΑΤΟΠΟΥΛΟΥ